top of page

México and Guatemala celebrantes their independence




By: City Del Rio

September 15, 2022, the City of Del Rio, Consulado de México en Del Rio, and the Consulado de Guatemala en Del Rio, TX came together for the Ceremony of Raising the National Flags of Mexico and Guatemala. Mexico celebrates their 212 years of independence (1810) and Guatemala celebrates 201 years of independence (1821).

Jim DeReus, Del Rio City Councilman presented two proclamations on behalf of Al Arreola. The first proclamation was proclaiming September 14-16, as "Mexico Independence Day Celebrations" in Del Rio, Texas.

The second proclamation proclaimed September 15-18, as "Guatemalan Independence Days of Celebration". Mayor Arreola and the City Council would like to invite the citizens of the City of Del Rio to participate in the educational, cultural & recreational activities surrounding these festive days.

Thank you to all of our local agencies and organizations for attending this momentous celebration and event at the Del Rio Civic Center Urban Oasis this morning.


México y Guatemala celebran su independencia


Por: Ciudad Del Río

El 15 de septiembre de 2022, la Ciudad de Del Rio, el Consulado de México en Del Rio y el Consulado de Guatemala en Del Rio, TX se unieron para la Ceremonia de Izamiento de las Banderas Nacionales de México y Guatemala. México celebra sus 212 años de independencia (1810) y Guatemala celebra 201 años de independencia (1821).

Jim DeReus, concejal de la ciudad de Del Rio, presentó dos proclamaciones en nombre de Al Arreola. La primera proclamación proclamaba del 14 al 16 de septiembre como "Celebraciones del Día de la Independencia de México" en Del Rio, Texas.

La segunda proclama proclamó del 15 al 18 de septiembre, como "Días de Celebración de la Independencia de Guatemala". El Alcalde Al Arreola y el Concejo Municipal quisieran invitar a los ciudadanos de la Ciudad de Del Rio a participar en las actividades educativas, culturales y recreativas que rodean estos días festivos.

Gracias a todas nuestras agencias y organizaciones locales por asistir a esta celebración y evento trascendentales en el Oasis Urbano del Centro Cívico de Del Rio esta mañana.

0 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo
bottom of page