Border Patrol honors life of horse patrol partner


Conexión Del Río Newsroom


U.S. Border Patrol agents assigned to Del Rio Sector honored the life of Horse Patrol Partner, Jayce, with a memorial on Oct.14.

Jayce was a mustang who was procured from the Hutchison, Kansas, Correctional Facility at the age of two years old. He was assigned to the Carrizo Springs Horse Patrol Unit and immediately distinguished himself as a leader and trusted partner. He was remembered for his bravery and leadership that accounted for thousands of apprehensions in the Del Rio Sector area of operations during his more than 11 years of service (Mar. 24, 2011-Sept. 12, 2022). In memory of Jayce’s ultimate sacrifice, a few select items unique to the Del Rio Sector along with a portion of his remains will be donated to the U.S. Border Patrol Museum located in El Paso, Texas. Jayce was the first recorded line of duty death for a service mount in Border Patrol history.

“Jayce was a great horse and a great partner, he will be missed,” said Border Patrol Agent Wrangler Christian Rivera.




Del Rio Sector Border Patrol recently honored service mount “Jayce” at a ceremony in Carrizo Springs.


La Patrulla Fronteriza del Sector de Del Rio honró recientemente a la montura de servicio “Jayce” en una ceremonia en Carrizo Springs.


* * * * *


Patrulla Fronteriza honra la vida de caballo


Redacción Conexión Del Río


Los agentes de la Patrulla Fronteriza asignados al sector de Del Río honraron la vida de Jayce, socio de la Patrulla de Caballos, con un memorial el 14 de octubre.

Jayce era un mustang que fue adquirido del Centro Correccional de Hutchison, Kansas, a la edad de dos años. Fue asignado a la Unidad de Patrulla de Caballos de Carrizo Springs e inmediatamente se distinguió como líder y socio de confianza. Fue recordado por su valentía y liderazgo que generó miles de detenciones en el área de operaciones del Sector Del Río durante sus más de 11 años de servicio (24 de marzo de 2011 al 12 de septiembre de 2022). En memoria del último sacrificio de Jayce, algunos artículos selectos exclusivos del Sector Del Río junto con una parte de sus restos serán donados al Museo de la Patrulla Fronteriza ubicado en El Paso, Texas. Jayce fue la primera muerte registrada en el cumplimiento del deber de una montura de servicio en la historia de la Patrulla Fronteriza.

“Jayce fue un gran caballo y un gran compañero, lo extrañaremos”, dijo el agente de la Patrulla Fronteriza Wrangler Christian Rivera.




0 visualizaciones0 comentarios

Entradas Recientes

Ver todo